På jobbet

Nu är jag på jobbet, men ingen behöver vara orolig att jag använder deras datorer för det har jag verkligen inte tid med haha. Tidsinställt inlägg med andra ord. Stressar ju som ett litet nervöst marsvin (utan att slarva så klart) och ändå tar det så lång tid att bli färdig. Cyklade ju hit idag och jag hoppas att cykeln är hel när jag slutar. Och att det inte har kommit massa snö. När jag var ute med hundarna i eftermiddags kom det några snökorn och då tänkte jag att det nog skulle vara kört, men det kom inte mer.

När jag kommer hem ska jag gå ut med Jazmin för då kanske jag kan få sova lite längre imorgon.

Min hårbotten kliar

Igår började min hårbotten att klia. Det håller på att göra mig galen. Att klia tillbaka är en väldigt dum idé, men ibland är det svårt att låta bli. Försöker att bara "klappa" på huvudet för att stilla det värsta, men det hjälper inte. Ögonen är lite torra också, dom skaver lite redan under förmiddagen. Ja, ni vet så som det känns när man är riktigt, riktigt trött. Blir det värre måste jag till apoteket och köpa ögondroppar, men det kanske vänder. Får vänta några dagar och se. Ryggen och resten av kroppen är i alla fall lite bättre för tillfället och det är nästan det enda som räknas nu. Kliandet kan man stå ut med lättare, men när man nästan inte kan gå på grund av smärta är det bara jobbigt.

Jobba ikväll då. Cykeln var hel, behövde bara trycka i lite luft i framdäcket så ikväll ska jag cykla för första gången på flera månader. Blir intressant, men om jag bara tar det lugnt ska det nog gå bra. Är ju små isfläckar som jag oroar mig för eftersom jag har en förmåga att alltid hitta dom när jag cyklar, så det är därför jag väljer att inte cykla vintertid. Det värsta vore ju ändå om jag kom ut när jag är färdig och ser att jag har fått punktering. Dom där småstenarna som ligger över allt är inte att leka med.

Bettan är populärast

Bjuder på en rolig historia som jag såg i en tidning som jag fick hem tidigare i veckan. Vissa kanske förstår varför jag tycker den är så rolig medan andra inte kommer göra det.

I sina egna ögon var Bettan stans populäraste tjej.
- Vet du, sa hon till sin väninna, det är många killar här i stan som kommer att bli olyckliga när jag gifter mig.
- Hur många har du tänkt gifta dig med då? undrade väninnan.

Hahaha! Alltså... klockrent!

Jag och skor

Åh, jag blir så less. Mina vinterstövlar som jag har haft i två år är ju sönder i fodret så jag har svårt att ta på mig dom utan skorhorn. Men det har fungerat bra. Nu har dom dock gått sönder ännu mer så jag får skoskav av det och därför köpte jag mig ett par nya på rea för ett par dagar sedan. Jag har använt dom kanske fyra gånger och idag när jag gick till affären tyckte jag att det gjorde lite väl ont så fort jag trampade på en lite större sten. När jag kom hem såg jag att typ halva sulan var borta redan. Jag kan verkligen inte ha mjuka sulor för jag sliter dom så fort! Ojämnt dessutom. Jag går väldigt snett inåt, så sulan är hel och fin på ytterkanterna men på insidorna... åh! Helt borta. Kan kanske använda dom typ 3-5 gånger till innan det är helt igenom. Värdelösa jävla fötter! Anledningen till att mina andra vinterstövlar (sulorna) har hållt sig hela så länge är för att dom är hårda. Synd att det inte går att laga fodret. Det är så svårt att komma ner och nå och man kan inte dra ut det heller som på vissa stövlar. Då hade det ju inte varit några problem.

Jag köpte massa gott till ikväll, men nu vet jag inte hur mycket jag kommer se av galan för jag ska jobba imorgon. Visserligen på kvällen, men ja... med tanke på hur min kropp är för tillfället är det väl lika bra att försöka vila den en stund och på dagtid kan jag inte sova. Några timmar ska jag i alla fall se, men det blir nog tyvärr inte hela då den varar till någon gång på morgonen haha. Nu ska jag göra mat, hemgjorda köttbullar och makaroner. Och efter att den har ätits upp ska jag gå ner och se hur cykeln ser ut. Om den är trasig får jag laga den. Marken är nog tillräckligt bar nu för att jag ska kunna cykla nästan hela vägen. Småsnuttar lär jag få leda den, men det är ju okej. Nu blir det mat.

Oscarsgalan

Idag har jag inte så ont i kroppen, än så länge. Höften är den som är värst för tillfället. Ska gå till affären snart och handla lite gott till ikväll för jag planerar att se Oscarsgalan. Haha, lycka till liksom. Med tanke på hur tidigt jag lägger mig om kvällarna (22-23) lär jag inte orka se mer än ett par timmar. Men jag ska göra mitt bästa.

Man börjar se gräsmatta ute igen och asfalten är torr här och var. Det är så skönt, men tyvärr lär det väl komma mer snö bara för det. Hatar snö! Vill aldrig mer se det... eller jo, på julafton får det vara men annars vill jag inte se det igen.

När jag kommer hem från affären ska jag skriva ut ett skolarbeta till Kevin. Får hoppas att skrivaren fortfarande fungerar. Sist var den inte så bra, men det är mest när man skriver ut med färg som den krånglar.

Klen kropp

Idag mår jag halvknasigt. Var lite yr när jag vaknade och när jag hade ätit frukost skulle jag möblera om i Kevins rum. Sängen och skrivbordet skulle byta plats bara. När det var gjort fick jag gå och lägga mig för ryggen ville inte alls vara med längre. Klent!

Så duktig Alexander var igår, himla skönt att han fick stanna kvar. Ikväll är det Melodifestivalen och jag har ingen koll alls på vilka som ska vara med. Får kanske ta och kolla upp det och även lyssna på bidragen. Tycker att det har varit väldigt många dåliga bidrag i år, men det är kanske bara jag som tycker.

Händer nog inte så mycket resten av dagen. Klockan är inte alls mycket, men jag är lite osäker på om min kropp orkar med något mer ansträngande. Skulle vilja gå till affären och handla något, men alla promenader dom senaste dagarna har ju slutat med att jag inte kan röra mig på kvällen och att ta bussen två hållplatser känns ju fånigt, haha.